Manipulative Potential of Colour Names in Creolized Texts of Decorative Cosmetics Advertising (by Material of French and Russian Languages)
https://doi.org/10.24224/2227-1295-2019-2-9-21
Abstract
About the Authors
L. R. AbdullinaRussian Federation
E. V. Artamonova
Russian Federation
References
1. Летуаль [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://www.letu.ru.
2. Ривгош [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://shop.rivegauche.ru.
3. Nocibe [Electronic resource]. - Access mode : https://www.nocibe.fr.
4. Sephora [Electronic resource]. - Access mode : http://www.sephora.fr.
5. Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов) / Е. Е. Анисимова. - Москва : Академия, 2003. - 128 с.
6. Кириченко З. М. Языковое манипулирование в рекламе мнением потребителя / З. М. Кириченко, Э. Д. Салагубова // Поиск (Волгоград). - 2017. - № 1 (6). - С. 34-37.
7. Телекова Л. Р. Креолизация как способ повышения эффективности рекламного сообщения / Л. Р. Телекова, А. В. Дияковская // Colloquium-journal. - 2017. - № 6/1 (6). - С. 36-41.
8. Шустова С. В. Манипулирование в рекламном тексте: лексико-семантический аспект / С. В. Шустова, Е. А. Платонова // Исследовательский журнал русского языка и литературы. - 2017. - № 1 (9). - С. 43-58.
9. Эко У. Сказать почти то же самое. Опыты о переводе : монография / У. Эко. - Москва : АСТ, 2015. - 134 с.
10. Adyasova O. A. Advertisement as a manipulation text: graphic code of word play / O. A. Adyasova, T. A. Gridina // Philological class. - 2017. - Vol. 50, № 4. - P. 37-43.
11. Guskova S. V. Creolized Text In Russian Mass-Media (based on the example of socio-political publications in the Central Federal District of Russia) / S. V. Guskova // Voprosy Kognitivnoy Lingvistiki. - 2016. - № 1. - P. 109-117.
12. Driga S. Creolized text as an object of interdisciplinary analysis / S. Driga // 9th International Conference on Word, Utterance, Text : Cognitive, Pragmatic and Cultural Aspects (WUT). - Chelyabinsk : Chelyabinsk State Univ, 2018. - Vol. 39. - P. 543-547.
13. Jayalakshmi D. S. Contextual Advertising for Regional Language Blogs / D. S. Jayalakshmi, V. T. Varun, S. S. Bhat // International Conference on Advances in Computing, Communications and Informatics (ICACCI). - Manipal, 2017 - P. 670-675.
14. Hsieh Y.-C. Do Colors Change Realities in Online Shopping? / Y.-C. Hsieh, H.-C. Chiu, Y.-C. Tang // Journal of interactive marketing. - 2018. - Vol. 41. - P. 14-27.
15. Kareklas I. The effect of color and self-view priming in persuasive communications / I. Kareklas, D. D. Muehling, S. King // Journal of Business Research. - 2019. - Vol. 98. - Р. 33-49.
16. Makaruk L. Paralinguistic Devices as Mechanisms of Influence and Manipulation in Modern English Multimodal Advertising Discourse / L. Makaruk // Psycholinguistics. - 2018. - Vol. 23. - № 2. - P. 148-164.
17. Martin E. Multilingualism and Web advertising: addressing French-speaking consumers / E. Martin // Journal of multilingual and multicultural development. - 2011. - Vol. 32. - № 3. - P. 265-284.
18. Nederstigt U. Advertising in a Foreign Language or the Consumers’ Native Language? / U. Nederstigt, B. Hilberink-Schulpen // Journal of international consumer marketing. -2018. - Vol. 30. - № 1. - P. 2-13.
19. Tomko M. Understanding indoor behavior: Where, what, with whom? / M. Tomko // 26th International World Wide Web Conference 2017. - Perth, Australia, 2017. - P. 1455-1456.
20. Zhang T. Promoting effects of color-text congruence in banner advertising // T. Zhang, C. Bao, C. Xiao // Color Research and Application. - 2019. - № 44 (1). - P. 125-131.
Review
For citations:
Abdullina L.R., Artamonova E.V. Manipulative Potential of Colour Names in Creolized Texts of Decorative Cosmetics Advertising (by Material of French and Russian Languages). Nauchnyi dialog. 2019;(2):9-21. (In Russ.) https://doi.org/10.24224/2227-1295-2019-2-9-21